De medewerkers van het Adviescollege zetten zich in om u zo goed mogelijk te helpen. Heeft u toch een klacht over hoe (een medewerker van) het Adviescollege zich heeft gedragen? Laat het ons weten.

U kunt uw klacht zowel mondeling als schriftelijk indienen bij de Klachtencoördinator van het Adviescollege. Wacht hier niet te lang mee, dan kunnen we goed nagaan wat er is gebeurd.

Klacht indienen

Dient u uw klacht schriftelijk in, laat ons weten over wie u klaagt en waarom. Geef hierbij uw naam, adres en telefoonnummer door. 

Uw e-mail stuurt u naar klachtencoordinator@acoi.nl.

Uw brief stuurt u naar:     
Adviescollege Openbaarheid en Informatiehuishouding (ACOI)
t.a.v. de klachtencoördinator
Postbus 18601
2502 EP Den Haag

Procedure 

De klachtencoördinator neemt eerst telefonisch contact met u op om te kijken of we uw klacht direct mondeling kunnen oplossen. Lukt dat niet, dan krijgt u een ontvangstbevestiging.

Vervolgens neemt iemand die niet betrokken is geweest bij de gedraging waarover uw klaagt de klacht in behandeling. In de meeste gevallen zal dit de klachtencoördinator zijn. U wordt in de gelegenheid gesteld om op een hoorzitting te verschijnen.

De klacht wordt in principe binnen zes weken afgehandeld. Deze termijn kan worden verlengd met vier weken. Bent u het niet eens met onze reactie, dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Nationale Ombudsman.